Välj en sida

Träningsevent: Carolines föreläsningar och workshops

Jag håller gärna föreläsningar eller workshops på företag och träningsevent. Om du är arrangör och vill boka mig som föreläsare eller tränare, mejla för datum- och prisförfrågan: caroline@carolinenilsson.com

Föreläsningar och workshops träning, kost hälsa

Jag anpassar alltid varje föreläsning eller workshop specifikt för just ditt företag eller träningsevent, i samband med bokning får du besvara ett fåtal frågor om målgrupp med mera. Nedan är några av de workshops och föreläsningar jag håller regelbundet.

Workshops (teori och träning)

En ”workshop” är vanligtvis tre timmar och vi går igenom teori varvat med träning för att lära sig övningarna ordentligt och sedan kunna utföra träningsprogrammen på egen hand. Tillgång till träningslokal och musikanläggning behövs. Alla är ombytta till träningskläder.

Få träningen gjord under 30 minuter

Deltagarna lär sig hur de behöver lägga upp träningen för att träna så tidseffektivt som möjligt. Det behövs också kunskap för att träna rätt – det är inte ”bara” att göra benböj, det gäller att göra dem rätt för att de ska ge önskad effekt.

Vi går igenom basövningarna grundligt och alla får med sig 10 träningsprogram att träna och kunskapen som behövs för att enkelt kunna genomföra dem. Var och en väljer själv vilka av de 10 träningsprogrammen som passar bäst och tränar ett per tillfälle önskat antal gånger i veckan. Träningsprogrammen består av tabata, cirkelträning med mera.

Tid: 3 timmar (teori varvat med träning)

Bättre hållning på arbetet och i vardagen

Den digitala utvecklingen är bra för det mesta men inte för hållningen. Kontorsjobb medför stillasittande och många timmar skärmtid, det leder till framåtroterade axlar, svag rygg och en kroppshållning som inte är bra på sikt – förr eller senare kommer värk i rygg, axlar, nacke.

Det går att förebygga värken genom att lära sig att arbeta i sundare arbetsställningar och bli mer medveten om sin hållning.

Deltagarna kommer att komma ut från denna workshop några centimeter längre och en starkare hållning.

Tid: 3 timmar (teori varvat med träning)

Föreläsningar

För föreläsning behövs ett konferensrum eller föreläsningssal, inga träningskläder behövs.

En livsstil som håller i längden

Alla vet att det är bra att röra på sig – ändå är det så svårt att lyckas med en aktiv livsstil varje vecka, året runt. Det är ofta toppar och dalar och de allra flesta formsatsningarna varar bara några veckor. De vanligaste är att aldrig nå sina mål (på egen hand) utan att en formsatsning förblir önskningar och leder till frustration.

Deltagarna får ökad kunskap och konkreta tips för att lättare kunna göra slag i saken och lyckas med bedriften att genomföra = att börja men också slutföra. Deltagaren får lära sig tänket bakom en aktiv livsstil och regelbunden träning – som håller i längden.

Tid: 1 timme

Föreläsning: Mål och motivation – så här når du dina hälsomål

Om att komma i gång, och sedan hålla ångan uppe tillräckligt länge för att det ska bli resultat.
Vilka mål är bra att satsa på och i vilken ordning – för att lyckas? Och varför?

Tid: 1 timme

Att sälja till kvinnor – på ett sätt som gör att de också vill köpa

Baserad på mina erfarenheter av att arbeta på ett stort, internationellt sportföretag i Sverige och utomlands samt mina erfarenheter av att driva flera träningssajter i kombination med att själv arbeta med träning i mer än 20 år.

Visste du att kvinnorna är den köpstarkaste målgruppen? Jag förklarar varför.

Tid: 1 timme

Träningsmarknadens utveckling – träningskläder, sportmode och trender

Skapar djupare kunskap om konsumenten och varför den köper träningskläder som den gör. Det handlar oftare om andra faktorer än mode och trender – har man koll på vilka dessa är så är det mycket lättare att skapa kollektioner och sortiment som säljer.

Dessutom får deltagarna får följa med på en tidsresa i sportmodet från 90-talet till idag.

Tid: 1 timme

Företagande i träningsbranschen

Om att starta och driva företag i träningsbranschen, hur bygger man ett varumärke och vad krävs för att lyckas online?

Jag har arbetat i träningsbranschen ända sedan den tiden det var mer en regel än ett undantag att få betalt svart för sitt arbete. Idag är träningsbranschen en utvecklad marknad med mer traditionella företagsstrukturer.

Tid: 1 timme

Digital marknadsföring – vad sjutton ska man satsa på?

Om digital marknadsföring, vad ska man satsa på? Att synas i bloggar (det finns bra sätt och dåliga), affiliate (påverkar ditt varumärke på sätt som du inte anar), annonser i sociala medier med mera.

Jag driver flera träningssajter och bloggar sedan 2007, jag vet vad som fungerar både för sajtinnehavaren och för företaget som vill synas samt vanliga fallgropar att undvika (och hur).

Tid: 1 timme