Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

VardagsmotionsutmaningenVill du vara med på min vardagspromenadutmaning? Allt du behöver göra är att spara ned pdf:en och sätta igång.

Det är enkelt, varje gång du har promenerat 15 minuter i vardagen – gör en ring runt “15”. Sträva efter minst en ring per dag, gärna två eller fler.

För att lyckas – börja med att kolla i kalendern och fråga dig “NÄR kan jag promenera 15 minuter” och gör en plan. Tänk flera gånger, tänk kontinuitet.

Kanske till eller ifrån någonstans eller en bit på vägen? Kanske på en eller flera lunchraster? Kanske bara så där huxflux på kvällen?

Du behöver inte byta om, på med hyfsat promenadvänliga skor bara och promenera i rask takt. Du kan ha ett par stiligare skor i väskan eller på plats.

Innan du börjar, fundera på hur många minuter du skulle kunna samla ihop under de närmaste veckorna. Försök att ringa in alla ringar under den tiden.

Ge dig själv en belöning när du är klar (utöver att du får en mer välmående kropp och kanske dagsljus då så klart). Belöning som exempelvis ett nytt nagellack, en duschkräm, örhängen eller en bio ihop med någon du gillar.

Fördelarna med att röra sig i vardagen är massor, den som sitter mycket på dagarna kan kompensera stillasittandet genom att röra på sig (höfter, rygg och axlar mår inte bra att att sitta så mycket stilla som en modern människa gör idag), cirkulationen ökar och stelheten minskar, hållningen blir bättre. För att nämna några av alla fördelar.

Om du är aktiv i sociala medier, använd gärna team hashtags:
#15
#rörapåsigvarjedag
#vardagsmotion

Vill du komma igång med den goda vanan att promenera regelbundet i vardagen? Klicka här för att ladda ned pdf:en Carolines vardagsmotionsutmaning 15.

Frågor? Skicka gärna ett mejl till caroline@carolinenilsson.com. Lycka till! /Caroline