Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Här kommer några förslag på små, lätta måltider att äta innan morgonlöpningen. Vid högintensiv träning som löpning är, men också vid styrketräning på morgonen är det ju bra om man äter något innan.

Samtidigt är det ju inte bra att äta
för mycket om man ska kunna träna effektivt. Det bästa är att testa och
se exakt vad som funkar individuellt.

  • Mosad banan med några osaltade nötter, valnötter eller cashrews till exempel.
  • Avocado med ca 125 gram cottage cheese och 1 tsk psylliumfrön.
  • 2-3 dl hälsofil med bär och en halv dl musli.
  • 2-3 mild naturell lättyoghurt med bär kanel, päron och 1 tsk krossade linfrön.

+ dricka 2-3 dl vatten och äta 1-2 fiskoljekapslar.

Det här är kanske lite mer info än ni
behöver, men jag brukar gå raka vägen från sängen till köket. Och intar
alltså minifrukosten lättklädd, innan jag fixar allt annat. Då hinner
man smälta maten

litegrann och även en sväng till damrummet innan träningspasset. Kom sedan ihåg den officiella frukosten direkt efter passet!

Tipsa oss gärna i en kommentar om du har en bra träningsfrukost!