Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

I KÖKET. Ikväll har Mat-Carro lagat mat! Jag tänkte om Mat-Tina kan dansa så ska väl jag kunna ta mig an köksredskapen. Sagt och gjort, var ju tvungen att damma av och diska dem först eftersom det var över två månader sedan jag ägnade mig åt den här typen av verksamhet senast. Det är knappt jag vågar erkänna det! Måste vara nån typ av rekord…

Så, vad blev det? Quornfärs! Inget för gourmetsmakare men det är bra träningsmat. Och så här gick det till:

Quornsfärs: Skär färska champinjoner i skivor och lägg dem i en wokpanna, man kan även ha lök med om man gillar sånt. Sedan i med de vegetariska och väldigt proteinrika frysta quornförpackningarna och en burk kokta kikärter. Färska tomater brukar vara gott att ha i också, skurna i små bitar. Tillsätt krossade tomater m basilikasmak, oregano, paprika, chili, och färskpressad vitlök. Färdigt!

Jag brukar äta det som det är eftersom jag tycker det räcker med kolhydraterna som finns i kikärtorna och grönsakerna. Men om man vill kan man äta det ihop med ris, bulgur, quinoa eller liknande… Trevlig lördag. /Caroline