Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

TräningsutmaningNu kör jag en träningsutmaning med mig själv för att bli bättre på armhävningar.
Varje kväll gör jag 5 stycken och jag har satt ett tokigt alarm i min telefon för att påminna mig själv (ringer varje kväll klockan 22:30).

Någon som vill göra mig sällskap? Det går givetvis bra att göra armhävningarna när som helst under dagen. Gör så här.

Dag 1: Testa hur många armhävningar på tå du klarar. Ingen? Jo då, börja liggande på golvet och pressa upp. Se beskrivning här.
Dag 2: Gör 2-10 armhävningar när som helst (behöver inte byta om, gör dem bara).
Dag 3: Gör 2-10 armhävningar.
Dag 4: Gör 2-10 armhävningar.
Dag 5: Gör 2-10 armhävningar.
Dag 6: Gör 2-10 armhävningar.
Dag 7: Gör 2-10 armhävningar.
Dag 8: Testa hur många armhävningar på tå du klarar. Fler?

Varför jag gör 5? För att det ska kännas så där enkelt. Så att de blir av. Jag kan fler egentligen. Men jag gör 5 med superbra teknik och fokuserar fullt ut (alltså tänker hela tiden på exakt det jag gör, typ håll emot, pressa, är kroppen rak nu, ja okej bra bra). /Caroline