Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Jag
har länge försökt gå ner lite i vikt, men inget händer!! Gillar att
träna på gym men tror helt ja tränar fel, vill gärna “klara mig själv”
och har därför inte rådfrågat nån Personlig Tränare än, men hur ska man
träna rätt för att gå ner i vikt? Hur mycket av varje? Tack för en bra
och inspererande blogg! Kram Maria

Så här svarar jag Maria och ni andra som har samma fråga:
För att gå ned i vikt gäller det helt enkelt att göra av med fler
kalorier än de man stoppar i sig. Om man exempelvis äter en kost med en
väldig massa onyttigheter, ja då krävs det att man tränar timtals varje
dag. Detta är inget jag rekommenderar eftersom man då ganska säkert
drabbas av skador.

En smidigare variant är att ta
kommandot över kostintaget. Låt inte personen inom dig som är sugen på
det ena och det andra få bestämma. Nej, tänk istället “ja, jag må vara
sugen på detta just nu, men då innebär det också att jag inte kommer
att komma till min drömvikt, komma i de snygga jeansen exempelvis”.
Tänk efter “är det värt det?” innan du faller för frästelserna.

För att gå ned i vikt, krävs förutom träningen, sunda matvanor. Klicka på länkarna så finns mer om detta att läsa:

När det sedan kommer till träningen så rekommenderar jag på att satsa på den träning som du tycker är rolig! Den bästa träningen är den som faktiskt blir av.

Du gillar gym, då rekommenderar jag styrketräning 3-4 ggr i veckan + förbränning. Snabba resultat märker man om man adderar 20 min cardio direkt eftervarje styrkepass. Morgonpromenader 2-5 gånger i veckan kommer också göra susen! Lycka till & Happy Training! /Caroline