Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

bra träningsövningarBenträning, rygg, baksida axlar och mage blev torsdagens styrketräning i gymmet. Körde en fruktansvärd mängd utfall i olika varianter. Träningsvärken kommer att komma som ett brev på posten. Men det är ju precis vad jag vill för tillfället. Jag vill komma i form, då gäller det att köra hårt.
Utfallsgång 10×12, utfallsgång med hopp 4×12, utfallsgång med knälyft 3×12/sida, utfallssteg med vikter 3×10/ben, utfallssteg med knälyft på bräda 2×10/ben, hopp upp och ned med stepbräda totalt 60 st, benböj i smithmaskin med vikt 3×12, bredbensbenböj med boll (veckans övning på min träningsblogg på tidningen Cosmopolitan, där jag ju är träningsexpert). Det var nog allt för benmusklerna denna gång tror jag. Alla övningar finns beskrivna med text och bild i övningsbanken.

För ryggen körde jag en väldans massa latsdrag som vanligt, med brett grepp och latsdrag med smalt grepp, totalt kring 150 st så tungt jag orkade i dropset. För baksida axlar kabeldrag bakåt med rep och för magmusklerna övningarna plankan med boll under ben och crunches på träningsboll.

Träningskläder: Linne, tights, träningshandskar och skor, Nike. /Caroline