Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Idag är det många möten i Kiruna för min del, snart dags igen men jag hinner nog med lite bloggande innan. Här är sol mestadels av tiden, men ibland när man tittar ut genom konferensrumsfönstren snöar det.
Sånna där stora snöflingor ni vet. Ganska mysigt faktiskt. I ett par
dar. Här. Vid Nordpolen… Lovar att inte ta med snöflingorna till
Stockholm!

Vilodag idag får det bli. Men jag funderar på att handla ett par 0,5 kg vikter att ha runt handlederna också. Vid morgonpromenaderna alltså. Man kommer ju se ut som ett freak men tror det kan funka.

Tänker nog inte öka vikterna
runt fotlederna på ett tag eftersom det är så slitsamt för
lederna. Och jag tycker man märker en skillnad trots att vikterna är
lätta.

En grej att tänka på ni som tänker haka på ankelviktstrenden – kom ihåg att lyfta knäna på promenaderna. Med risk för att verka flumig nu så ska jag försöka förklara lite bättre.

Det finns tydligen två olika sätt att promenera, säger en naprapat, med raka ben och på sättet när man lyfter knäna. Det är bara en liten, liten skillnad men om man testar båda på ett överdrivet sätt förstår man skillnaden.

Det är vanligt att gångstilen med raka
ben infinner sig när man blir trött, det är då fötterna börjar
släpa i marken.. Haha, nä men nästan iallafall.

Tänk alltså på att lyfta knäna (bara nån centimeter), i annat fall översträcker man knälederna, alltså vid promenadstilen med raka ben & att göra det med vikter är not goody at all.

Sett att det finns vikter i fina färger nu!

Diet Update Torsdag

  • Frukost
    Hotell Ferrum här i Kiruna, 2 smörgåsar m grovt bröd m minikeso, kalkon
    & tomat på, 4 äggvitor & te m lättmjölk samt 2 glas lättmjölk
    (i brist på proteinpulvret, glömt det igen)
  • Mellanmål
    – Blandat godis som den snälla konferensvärdinnan ställt fram på bordet
    (hon kan ju inte veta att det hon gör sabbar min diet, totalt!)
  • Lunch – Fisksoppa
  • Mellanmål – Cashrews