Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Vidar på gymmetI kombination med många promenader åt jag stora mängder hälsosam mat. Men även en del onyttigheter, jag var inte så noga även om onyttigheterna inte gick till nån överdrift. De ersatte aldrig nån måltid utan adderades.

Fokus var alltså näringsrik mat i mycket stora portioner till följd av amningen. Vidar ökade sin kroppsvikt med 200-300 gram/vecka under hans första tre månader, så det gällde att äta mycket mat (OBS inte äta mycket “vad-som-helst”, utan mycket “näringsrik mat”).

Jag tokladdade framför allt proteinet och fettet (åt exempelvis två laxfiléer jämfört med normalt en osv). Jag åt också lite mer kolhydrater än jag gör vanligtvis, men ingen överdosering, tilläggas kan att jag “vanligtvis” äter betydligt mindre kolhydrater än de flesta, procentuellt sett av det totala näringsintaget.

En bonus med att äta mycket mat är att det sedan inte finns inte så mycket plats kvar i magen för onyttigheter.

Stora portioner näringsrik mat alltså. I kombination med en jäkla massa promenader. Krångligare än så behöver det inte vara att bli kvitt gravvokilona. /Caroline

PS: Precis som i inlägget om hur jag tränade för att bli av med gravvokilona så ber jag vänligen eventuella bråkmakare att hålla fingrarna i styr. Jag berättar här vad som funkade för mig efter rådande omständigheter.