Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

UtfallPå Veckorevyn.com kör Nike en del av Nike Rock Victorious-träningskampanjen. Där visar jag träningsövningarna. Alla som anmält sitt mobilnummer och har fått mig som sin Nike-tränare har fått utfall som veckans övning att träna lite extra.

Så här tränar du utfall: Starta i stående grundposition och kliv ett steg rakt framåt (behåll höftbredden, tänk att du står på ett tågräls, inte som lindans alltså). Placera främre knät rakt ovanför fotleden. Lägg 70% av tyngden på främre benet. Bakre benets knä ska sedan komma rakt ned mot marken. En rak linje ska bildas från överkroppen via höften och bakre benets lår. Målet är 90 grader i båda knälederna men det går bra att vända halvvägs i början. (Tränar alla benmuskler men framförallt rumpan och framsidan på benet du kliver framåt med.)

TIPS: Träna in tekniken för den här övningen framför spegeln, känn efter hur musklerna samarbetar och snart sitter rörelsen i muskelminnet. Du ska alltså kunna kliva upp mitt i natten och köra den här övningen utan att tänka. /Caroline

PS: Du hittar all info om reklamkampanjen och kan anmäla dig för att få sms från din Nike-tränare direkt i din mobiltelefon inne på Veckorrevyn.com.