Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

kom i gångPowerwalks eller raska promenader är enkel och skonsam träning för att bränna fett. Sätt upp mål som du kan bocka av, på sidan hälsosam livsstil hittar du en rad olika tips för att sätta mål och planera din träning.

Ett snabbt sätt att komma igång är att visualisera dig själv i sommar, några kilo lättare om det är det du önskar exempelvis. Att jobba med målbilder alltså.

Om det är just några kilo lättare du önskar vara så rekommenderar jag 50 mil promenader. Det kan låta långt och mycket. Men det är fullt genomförbart för de flesta. Uppdelat på många veckor.

50 mil är 500 km. Att promenera 500 km på 20 veckor skulle innebära 25 km i veckan. Det tar ungefär en timme att promenera 7 km i rask takt. Alltså skulle det för de flesta betyda 3,5 timmars promenerande i veckan. Exempelvis 3 st entimmeslånga promenader och 1 st halvtimmes promenad. På en vecka. Varje vecka i 20 veckor.

Det låter väl inte helt omöjligt om jag säger att det är vad som krävs för att vara i fin bikiniform i sommar?

Skynda långsamt kan vara tufft, känslan av att inget händer infinner sig troligtvis. Då gäller det att behålla fokus och perspektiv. Det du gör varje dag spelar roll. Varje gång du öppnar munnen, eller inte öppnar den och varje steg gör skillnad. Var fokuserad på slutmålet, snart är du där! Happy Training! /Caroline