Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline
mms_image

Premiärpromenad med barnvagnen
igårkväll, jag började köra mitt i vägen på höger sida av gammal vana,
som man gör med fyrhjuliga fordon, haha..

Vi gick ungeför en kilometer i rask takt, jag förvånades över det höga tempot. “Otroligt vad kroppen återhämtar sig snabbt!”
sa jag till Erik. Det var hans idé att vända efter kilometern, jag hade
gärna fortsatt hela kvällen, vore det inte för att det var amningstid
hade vi nog knatat på. Kort efter sänktes tempot ordentligt, ländryggen och bäckenområdet var helt plötsligt totalt slut.

Jag gick ut för hårt helt enkelt. Men
jag är fortfarande imponerad över kroppens förmåga att återhämta sig så
snabbt! Det får bli små, korta promenader i lite jämnare tempo och
förhoppningsvis successiva ökningar.

Som sagt, imponerad över kroppens förmåga, först nio månader där kroppen har producerat en person samtidigt som jag jobbat, tränat och grejat på precis som vanligt!

Bara några dagar efter en förlossning
är man sedan ute och promenerar, efter att bäckenet modellerat om sig
självt totalt för att släppa ut personen i fråga. Häftigt!

Magmusklerna börjar
fungera som vanligt också, jag kunde igår använda “magsupporten” igen,
dvs dra in magmusklerna mot ryggraden och spänna till, som vi alla gör
extra mycket vid träning, tunga lyft exempelvis men också alltid till
vardags.

Magen börjar också återhämta sig också
till formen, den är plattare än jag trodde den skulle vara redan. Även
om den till konsistensen känns väldigt degig***.

Vägen till mitt fysiska starka, vältränade jag är ännu inte påbörjad. Ser faktiskt fram emot att göra denna resa. Att gå från otränad till tränad, jag har ju alltid varit vältränad annars. Det ska bli en intressant erfarenhet.

Har faktiskt börjat med lite träning förresten, knipövningarna! Något alla borde göra med som jag själv också slarvade med innan, nu är det varje dag som gäller!

Så här går det till:
Börja att spänna till öppningen mest akteröver, fortsätt föröver och
håll sedan hela systemet spänt 5-10 sekunder. Upprepa 5-10 ggr.
Happy Training!

***Med tanke på hur
vissa läsare väljer att tolka saker jag skriver är det kanske bäst att
förtydliga att jag med uttalandet att “JAG har en degig mage” INTE
samtidigt föraktar personer som eventuellt men mot förmodan skulle ha
ännu degigare mage än mig.

Jag jämför mig med mig själv,
som alltid och jag har aldrig sagt att jag är någon norm för hur man
ska se ut även om vissa tyvärr verkar fått för sig det av kommentarerna
att dömma.
Dessa läsare, som aktivt väljer att missförstå mig och kladda ned
kommentarsfälten med negativ energi, vill jag samtidigt rekommendera
att söka sig till andra bloggar att läsa, som passar er bättre.

Det är upp till var och en att läsa min blogg och även om detta är självklart för de flesta, så skriver jag om träning och jag skriver för personer som är vältränade eller vill bli. Jag riktar mig alltså inte till latisar som sitter och läser min blogg med en påse chips i handen.