Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

springa snabbtDagens mest morgonpigga PT-kund hade önskat sig träningsvärk. Som personlig tränare vill man ju gärna uppfylla sina kunders önskemål.

Adepten körde stenhårt, hon fixade programmet med minimal vila. Vilket är grymt starkt gjort, men så är hon pensionerad elitidrottare också.

Stationsträning med flera av de många olika roliga redskapen som finns på Crazy P. Här är träningsprogrammet om ni vill köra. Det är helt okej att lägga in pauser där det behövs.

De 6 redskapen: kettlebell, hopprep, bulgarian bag, plyoboxar, käpp och kroppsvikt.

Tid per övning: 1 minut, vila 1-2 minuter först efter alla redskap använts ett varv. Efter varje block alltså, fram till dess, sträva efter att köra på i ett, använd tidtagarur eller app med pip för att hålla koll på tiden och kunna göra snabba byten.

Block 1: KB-swingar + jogghopp med hopprep + alternerade swingar upp bulgarian bagen på axlarna + trapphopp plyoboxar + alternerade sidoutfall med käpp + hopp upp till mitten och landa på tå + burpees med tricepsarmhävning. 1 minut/övning utan vila här alltså, sedan 1-2 min vila.

Block 2: KB-upphopp med kettlebellen ned till golvet mellan varje hopp (håll den med raka armar, framför dig, nedåt) + hopprep jämfota + upphopp med bulgarian bag + studshopp över lägsta plyoboxen + snabba alternerade utfall bakåt med käpp + armhävningsgång.

Block 3: KB-upphopp med kettlebellen framför bröstet + dubbelhopp med hopprep + tricepspressar med bulgarian bag + springa slalom jättefort (använde kettlebells istället för att flytta isär plyoboxarna) + rygglyft rodd och käpp + plankhopp.

Sedan block 1, 2 och 3 igen, totalt 2 varv, tog ganska precis 45 minuter att genomföra. /Caroline

träningsprogram stationsträning