Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Magsaxen1Magsaxen2Idag tränar jag övningen Magsaxen, det är min favoritövning just nu. Vilken låt som kommer spelas på repeat i mina hörlurar meddelar jag senare idag.

Så här tränar du magövningen magsax:
Halvligg ned med armbågarna i underlaget som stöd. Håll knäna i 90 graders vinkel och placera hela ländryggen i marken. Spänn till i magen och fixera över kroppen. Det enda som ska röra sig är det ben som sträcks ut, samtidigt som magmusklerna håller emot rörelsen. Sedan, tillbaka in med benet till utgångsläget med hjälp av magmusklerna. (Tränar raka och sneda bukmusklerna.)
Mer avancerad: Ta bort armbågsstödet men håll kvar överkroppen i samma position. (Tänk att du under hela rörelsen ska bibehålla ursprungliga kroppspositionen fast utan armbågar i, dvs fortsätta ha axlarna lyfta från golvet. Vill du, kör med raka ben (som på bilderna). Kom ihåg att pressa ned ländryggen i golvet hela tiden.

Träningsmattan på bilderna släpps som nummer 3. Första GymGlammattan är den grå med text på och släpps i slutet av månaden och produceras i 7 exemplar (3 är paxade).

Lycka till!
/Caroline
PS1: Kom ihåg att tävla om GymGlamträningsmattan.
PS2: TACK för alla bra idéer ni som hittills mejlat in!
PS3: I övningsbanken hittar du fler magövningar.