Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Så här ser det ut i PT-onlinekontoretDen som är intresserad av att läsa mer om hur jag jobbar med PT-online kan nu läsa en artikel i tidningen Driva Eget (numret finns i butik nu).

Temat i tidningen är disruptive innovation och om att ligga steget före när det kommer till företagande online, jag är stolt över att bli intervjuad i det sammanhanget.

Tidningen Driva Eget själv ligger också i framkant när det kommer till verksamheten online. Jag får den i brevlådan sedan länge men det var faktiskt nyligen som jag upptäckte att tidningen också finns i en mycket bra version online.

Idag är det förvånansvärt få tidningar som går att läsa på nätet ordentligt, de flesta har uråldriga hemsidor och helt fel fokus online.

Kul att se att en förhållandevis liten tidning som Driva Eget lyckas så bra på nätet. Tidningsbranschen är tuff och många kämpar både online och i pappersformat, det gäller att satsa rätt.

De flesta större tidningar som produceras av storföretag som Bonnier och Egmont, har ännu inte lyckats särskilt bra med sina onlinesatsningar, trots att många av dem hunnit göra flera försök vid det här laget.

De tänker för mycket på att tjäna pengar online och för lite på vad läsarna faktiskt vill ha. Fokus på fel saker liksom.

Ex-träningstidningen Fitness Magazine, min tidigare favorittidning kämpade i flera år med sjunkande försäljningssiffror (papperstidningen) innan den till slut las ned. Jag är övertygad om att tidningen hade funnits idag om den hade tänkt om lite rappare och lyckats göra rätt digital satsning.

Det är stor skillnad på att finnas online och på att lyckas online. /Caroline