Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Casallgym 1 kvadratmeterÄr din motivation som uppkopplingen via ett mobilt bredband i sommarstugan? Som kommer och går? Välj träningsform efter ditt liv. Det är enklare än att försöka anpassa livet efter träningen.
För att lyckas skapa en regelbundenhet i träningen så gäller det att först hitta rätt träningsförutsättningar för just dig. Anpassa träningen efter livets olika stadier.

Hemmagym?
Är du en småbarnsförälder? Satsa på att skapa möjligheter för hemmaträning istället för att prompt försöka komma iväg till gymmet. I vart fall för att ha hemmaträning som ett alternativ när du inte känner för att lämna hemmets kaotiska vrå och barnens pappa i sticket med febriga och gnälliga barn.

Casall har till exempel skapat ett smart hemmagym på en kvadratmeter.

Vart vill du?
Lägg din träning på en passande nivå för att lyckas. Framgång föder framgång. Sätt mål som du kan genomföra. Arbeta med ett långsiktigt mål och ett eller flera kortsiktiga.

Långsiktiga målet kan till exempel “jag ska gå ned 5 kilo” eller “jag ska förbättra min tid på 5 kilometer”. Ett kortsiktigt mål är exempelvis “stärka magmusklerna” eller “genomföra veckans träningspass”.

Boka om med avboka inte
Detaljplanera vecka för vecka. Förbered exempelvis 3 träningspass och sträva efter att genomföra dem någon gång under veckan.

Blir det inte träning på måndagen så se till att köra veckans första träningspass på tisdagen eller onsdagen, men hoppa inte över träningen! Boka om! Istället för att boka av.

Nytändning på gymmet
Gillar du gymmet men har svårt att motivera dig att gå dit så ofta som du egentligen skulle vilja? Satsa på kortare träningspass. Snabba, effektiva träningspass ger resultat och höjer motivationen.

Kanske har du kört fast i gamla träningsprogram? Variation är A och O för både motivation och resultat. Prova något nytt! Kolla utbudet på gruppträningsschemat eller boka en tid med en personlig tränare för en nytänding.

Du hittar träningsprogram här på GymGlam.se att träna på gymmet, och en massa övningar i övningsbanken. Välj en ny att testa på nästa träningspass.

Har du hittat rätt? Hur? /Caroline