Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Kära träningsdagbok. 10 km powerwalk, känner att formen inte är den som den skulle kunna vara. Trodde det skulle gå snabbare att komma i form efter en graviditet på sommaren.

Jämfört med sist, Vidar föddes ju den 28 september (2009) och med promenader i ur och skur var formen toppen efter 3 månader. 30-40 mil powerwalks totalt och gravidkilona var ett minne blott. Mitt steg-för-steg-program mammaträning och favoritcoreträningsprogrammet 3-4 gånger i veckan och corestyrkan var som det var före graviditeten.

Den träningshistorien kommer nog inte att upprepas, inte för att det är någon stress direkt men det är roligare att vara tränad än otränad. Kärlekshandtag är överflödiga för min del, även om det dessa dagar är alldeles för gott med glass. Haha… Vad sjutton har hänt med mig?

Tror inte det hänt något på vågen sedan sist men å andra sidan vet jag ju att sånt tar tid, jag har ju följt tusentals formresor i mina dagar. Just eftersom jag har det tycker jag det borde vara lättare för mig att veta just det och hålla förväntningarna i schack. Men, jag ska försöka komma ihåg att väga mig mer regelbundet, det är det bästa för att kunna jämföra, att väga sig flera gånger i veckan direkt på morgonen (annars kan det vara tillfälligheter som man inte märker, det kan skilja lite hit och dit från ena dagen till nästa).

Hur som helst. Av kläderna att döma så ligger de flesta plaggen fortfarande i fina högar i garderoben.

Nu hoppas jag på sömn och nya tag. Jag har ju både Vidar och Tyra hemma, Vidar har inte börjat dagis ännu, jag vill att han ska vara helt 2 år, han börjar i slutet av augusti.

Han slutade sova middag 1 år och 9 månader gammal, han är helt enkelt inte trött på dagen, oavsett aktivitet. Han kan gå en kilometer till lekparken, leka två timmar och gå hem – inte det minsta trött.

Jag har ju själv valt att ha båda barnen hemma, vi gör en massa roliga saker. Men det här med att träna när Tyra sover kan man glömma. Jag kör förvisso plankan någon minut här och där när Vidar är med, men mer organiserad träning får det bli när barnen sover. Jag kör hemmaträning eller träning ute för att spara tid.

Så, slutsatsen är att det troligen kommer dröja ett tag innan formen är som jag vill att den ska vara. Jag strövar dock efter att äta så bra som möjligt och ta tillfällena i akt. Nu eller aldrig är ett bra motto när det kommer till mammaträning, det finns liksom inte tid att vela, inget “träna eller inte träna”. /Caroline
PS: Kolla in min träningssajt Mammaiform.se för övningar och träningsprogram att träna som mamma