Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Här är ett exempel på matschemaNI undrar hur jag äter och vad och när. Jag lovar er att et finns dagar då allt kör ihop sig och jag lever på mikro-omelett till frukost, lunch och middag.

Men min ambition är att ligga steget före och göra en plan på kvällen för efterföljande dags måltider. Det är det jag upplever funkar bäst.

Ett exempel på hur mitt matschema kan se ut är så här:

Om morgonpromenad: Cirka 15 minuter innan, 2-3 dl ekologisk lättmjölk + 1-2 tsk kallpressad linfröolja
Frukost: Havregrynsgröt med bär som tinar under tiden gröten kokas + 3-5 dl mjölk (en del i tallriken och resten i glas) och 2-3 ekologiska ägg
Mellanmål: 0,5-1 burk minikeso med naturella nötter och ett päron
Lunch: Wok med quorn + grönsaker och lite bulgur
Mellanmål: 2-3 knäcke (de där rutiga) med skivad kokt kalkon från Ingelsta och skiva tomat
Middag: Laxfilé i ugnen + ångkokta morötter + pyttelite bastmatiris
Kvällsmål: Lätt kesella mixad med bär och ekologisk lättmjölk och lite vaniljyoghurt

Läs mer om kost i artiklarna om kost – läs även artikeln om att kosten är halva grejen men att man inte alltid behöver tacka nej. 80-20-regeln gäller även vid kosthållning tycker jag.

Ät “bra” 80% av tiden och träna smart så utvecklar du formen och dina träningsresultat. /Caroline