Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

Vad kan väl vara bättre med lite cirkelträning innan det är dags att göra sig fin, bryggsnygg som det kallas ute till havs. Ute med båten är det sällsynt med saker som smink och klänning som är annat än någon bekväm strandklänning.

Men, det händer att vi besöker en hamn där det finns en trevlig restaurang och då brukar jag passa på att sätta på lite maskara och hoppa i något lite stiligare.

Det blir en hel del stillasittande på en båt, så det gäller att försöka röra på sig väl i land. Jag kan ärligt erkänna att jag föredrar öar där det går att springa en runda.

Idag tränade jag ett av mina favoritträningsprogram:
Övning 1: 10-12 steg utfallsgång per ben
Övning 2: 10-12 steg utfallsgång med knälyft per ben
Övning 3: 8-10 grodhopp
Övning 4: 10-12 v-itups
Övning 5: 20 situps
Övning 6: 8-10 armhävningar

Det är bra att värma upp lite kort innan start, till exempel jogga på stället 1-2 minuter och göra 20-30 halva benböj, alltså benböj (eller knäböj som övningen också kallas) där du vänder vid 45 graders vinkel i knäleden. Jag brukar träna träningsprogrammet som cirkelträning 3-6 varv.
/Caroline