Info om PT-online med Caroline
Info om PT-online med Caroline

lunch i stockholm
Jag rekommenderar de som tränar personlig träning med mig att använda en sån där liten kylväska och en liten kylklabb för att kunna ta med sig matlåda till skolan, jobbet eller andra äventyr.

På så vis kan man själv påverka exakt vad som åker ned i magen och inte låta det eventuella utbudet av eventuella restauranger styra. Man vet ju aldrig vad som är i den typen av mat heller.

Det finns ju så klart tillfällen då det inte är läge att ta fram den där matlådan eller då man helt enkelt inte får ihop allt. Då är äta ute kanske det enda alternativet.

Lunch på Sawadee är för mig ett helt okej alternativ, kyckling med cashrewnötter och grönsaker.

Troligen inte-svensk och hormonstinn kyckling och troligen inte ekologiska grönsaker, det är jag medveten om, ännu en anledning till att jag verkligen försöker få till det med från grunden hemlagad mat så ofta som möjligt.

Här är iallafall bilder på före och efter. Några matskedar av riset slank ned i magen men det mesta ligger kvar. Salladsblad är för mig dekoration och helt onödigt att äta, det innehåller i princip ingenting och får därför ligga kvar. Jag dricker hellre vatten.

Ris är billigt. Därför vräker restaurangerna på det. Även om jag måste säga att just Sawadee alltid serverar mycket grönsaker och kyckling också, det är därför jag tycker det är ett bra val.

Hur som helst. En anledning till att många som äter ute ofta har svårt att hålla formen är just restaurangernas sätt att komponera måltiderna. Det är lätt att överdosera kolhydraterna.

Många äter upp allt som ligger på tallriken bara för att. Det behöver man inte. Börja med det som är protein (kyckling exempelvis), grönsaker (som är en mycket bra typ av kolhydrater) och fett (nötter exempelvis).

Jag säger inte att man inte ska äta kolhydrater. Jag säger att man inte ska äta för mycket kolhydrater procentuellt sett.

Bäst att förtydliga detta då jag absolut inte är någon hard-core-lchf-anhängare. Jag gillar däremot att lchf fått folk i allmänhet att gå från att äta kanske 80 procent kolhydrater per dag till en mer rimlig nivå. /Caroline

ätit färdigt