i gymmet igenDå drar jag igång med träningen igen, för jag vet inte vilken gång i ordningen sedan Arvid föddes. Det behövs kontinuitet för att fixa resultat och det är inte alltid så enkelt.

Kvällens styrketräningspass blev en positiv överraskning, jag var ganska stark ändå, och hade bättre kroppskontroll än sist.

Jag har varit förkyld som aldrig förr i hela tre veckor och inte kunnat träna. Rört på mig lite i form av vardagsmotion men inte i träningssyfte, och jobbat på med plankövningar några gånger per dag, någon minut åt gången, mest för att jobba med tekniken och kontakten med magmusklerna.

Drog upp tempot på morgonens promenad till en powerwalk och det var minst sagt flåsigt. Mitt promenadmål är 30 mil, till att börja med och jag har snart samlat ihop hälften.

Det brukar ta 30-40 mil powerwalks för mig att bli av med gravidkilona, och en massa styrketräningspass, jag brukar styrketräna kort och effektivt, 10-30 minuter, när bebis tillåter.

Jag ställde mig på vågen för första gången på Arvids 3-månadersdag. Min viktkurva ser ut så här:
Söndag 16/2: 70,3
Måndag 17/2: 70,4
Tisdag 18/2: 70,1
Torsdag 20/2: 69.6
Måndag 3/3: 69,6 (jag hade kunnat köra på bra, men ingen viktutveckling, så är det ibland, föga motiverande precis då)
Tisdag 11/3: 68,7 (efter en hejdundrande bra träningsvecka, närmare 10 km PW/dag)
Fredag 14/3: 68,3 (nu börjar nästan en månad med mindre träning, barnen sjuklingar och jag också)
Tisdag 1/4: 68,4

Jag jobbade på med kosten under sjuklingsveckorna och lyckades hålla vikten, jag äter så här men kunde ju inte träna och då kan man inte förvänta sig någon direkt utveckling.

Förra veckan var dieten annorlunda än vanligt eftersom det var semestervecka, kroppen har troligen samlat mer vätska än vanligt så jag väntar med nästa vägning tills efter några träningspass. Fortsättning följer. /Caroline