App mammaträning
Appen Mamma i form

LIVSSTIL. Aktivitet är lika livsviktigt som mat och sömn. Ändå är det inte alla som tycker det är viktigt att röra på sig.
Det behöver inte alls vara svårt att få in träningen som en självklar del av livet. Inled med en liten förändring – smyg in och etablera ett moment aktivitet i taget.

Börja exempelvis med att promenera i träningssyfte en gång i veckan. Gärna vid en fast tid, som varje måndagskväll. Kanske ihop med en vän för att göra aktiviteten ännu trevligare och ge latmasken mindre utrymme för eventuella åsikter.

En vana i taget
När vana nummer ett känns som en invand och bra veckoaktivitet – addera en till. Kör två promenader i veckan eller lägg till en styrkeövning för den del av kroppen du önskar att stärka allra helst.

Drömmer du om en platt mage? Lägg in crunches efter veckans promenad. Enkelt och bra, men läs på och öva in tekniken innan för snabbare resultat. Träna alltid med perfekt teknik, det är stimulerande för både känsla och resultat.

Genom att ta ett steg i taget så kan du bli hur vältränad som helst. Du kan också bli lika duktig på övningar som de där supervältränade människorna. Ta en övning i taget bara och öva in.

Först träningsrutiner sedan kost
Det sägs att det tar tre veckor att skapa en ny vana. När du kommit igång med träningen är det dags att se över kosten också. Kosten är lika viktig som själva träningen för att nå toppformen.

Oftast är det enklast att börja med träningen – än att ta kost och träning på en gång. Väl igång växer vanligtvis också intresset för vilken typ av kost som är bäst för att maximera träningsresultaten.

När rutinerna är etablerade och inkörda brukar kost och träning följa varandra som en god spiral och påverka både form och hälsa i en positiv riktning.